مراقبت‌های بعد از لمینت دندان
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

مراقبت‌های بعد از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از راهکارهای متداول جهت زیبایی دهان و دندان است، به‌طوری که روزانه افراد زیادی برای لمینت دندان‌های خود به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند تا لبخندی زیبا و براق داشته باشند. در این مقاله یک سری نکات کلی و البته مهم را در مورد مراقبت‌های پس از لمینت دندان برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

انواع لمینت دندان

در اغلب کلینیک‌های دندانپزشکی دو نوع لمینت دندان رایج است؛ لمینت سرامیکی یا پرسلن و لمینت کامپوزیت. نکات مراقبتی‌ای که در ادامه خواهیم گفت، در مورد هر دو نوع لمینت صدق می‌کند. با این تفاوت که لمینت سرامیکی طول عمر و دوام بیشتری نسبت به نوع کامپوزیت دارد.

نکات مراقبتی

به‌طور کلی مراقبت‌های بعد از لمینت دندان شامل موارد زیر هستند:

• خوردن غذاها و میوه‌های سفت می‌تواند باعث شکستن لمینت دندان شود، به همین دلیل از خوردن این نوع خوراکی‌ها اجتناب کنید. شکستن آجیل با دندان نیز به احتمال زیاد می‌تواند باعث شکستن لمینت دندان و همچنین وارد آمدن آسیب جدی به دندانتان شود.

• مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگ‌دار مانند چای، قهوه، برخی از میوه‌ها و همچنین خوراکی‌های حاوی رنگ مصنوعی خیلی زیاد، ممکن است به‌مرور زمان باعث رنگ گرفتن لمینت دندان شما شود. به خاطر همین مصرف چنین خوراکی‌هایی را به حداقل برسانید.

• ممکن است تا مدتی پس از انجام لمینت سرامیکی، دندان‌هایتان به نوشیدنی و غذاهای سرد و گرم حساس شوند. در این مورد اصلا نگران نباشید، زیرا این حساسیت موقتی است و پس از مدت کوتاهی رفع خواهد شد.

منبع:

https://raharadfar.com/laminate-cares/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید